• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inkomstuppdatering Augusti?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fattiggrisen

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
27 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Hej!
för oss som fick slutskattebesked idag , när syns den nya inkomsten på UC tror ni ?
Mailade med UC men dom var extremt oklara och verkade själva inte veta när dom kör uppdateringar. :)
Min inkomst har blivit uppdaterad och jag fick mitt slutskattebesked nu i aug.
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Hmm skumt , enligt UC kör dom bara en uppdatering på inkomst i augusti och det skedde en vecka innan slutskattebeskeden skickades ut

ok så vi kommer inte få någon uppdatering detta år?
Kan en högre inkomst jämte föregående år försämra sitt betyg för att man hamnar i en annan grupp?
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
171
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
ok så vi kommer inte få någon uppdatering detta år?
Kan en högre inkomst jämte föregående år försämra sitt betyg för att man hamnar i en annan grupp?
Jo men i augusti kör dom endast en , iaf enligt dom själva .. dom kör i september och nån mer månad också :)
Ja de verkar va vissa som fått sämre betyg för man hamnar i en ny grupp hos UC där man jämförs med andra i den gruppen.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Nä , som sagt lär nog bli v 37 . Man blir ju lite nervös att betyget ska bli sämre dock, får ganska stor ökning på inkomsten och man hamnar tydligen i en annan grupp hos UC vilket kan försämra betyget :/
Glöm inte att de flesta bankerna gör en egen bedömning. Så din score kommer att se helt annorlunda ut hos de.
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
171
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Glöm inte att de flesta bankerna gör en egen bedömning. Så din score kommer att se helt annorlunda ut hos de.
Ja precis . Har sett tidigare att jag både fått lägre och högre score på kopiorna när man sökt via förmedlare . Men vad jag förstått så är ändå ens UC score en bra fingervisning , eller hur ska man annars veta när det är läge att söka haha ?:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp